قالیشویی بانو

ساخت وبلاگ

شستشوی پرده زبرا

 در سال‌های اخیر افراد زیادی از پرده زبرا استقبال کرده‌اند و آن را برای اتاق خواب و آشپزخانه منزل خریداری می‌کنند. پرده‌های زبرا تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند و نور ورودی به منزل را به خوبی تنظیم می‌کنند. طبیعی است که این پرده‌ها نیز پس از مدتی کثیف می‌شوند. برای شستشوی پرده زبرا در منزل باید به نکاتی توجه کرد که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.  

پرده زبرا ترکیبی از پرده شید رول و پرده کرکره است و به صورت راه راه با تور و پارچه طراحی و تولید می‌شود. پرده‌های زبرا در طرح و رنگ بسیار متنوع هستند و برای دکوراسیون داخلی بسیاری از فضاها به کار می‌روند.

با استفاده از پرده زبرا که به صورت دو لایه موازی بر روی هم قرار گرفته، می‌توان میزان نور ورودی به فضا را از ۱۰ تا ۵۰ درصد تنظیم کرد. پرده‌های زبرا دوام بالایی دارند و خیلی آسان و سریع نصب می‌شوند.

مراحل شستشوی پرده‌ زبرا

پرده‌های زبرا هم پس از گذشت مدتی گردوغبار را به خود جذب می‌کنند و کثیف می‌شوند. شستن این پرده‌ها به دلیل مدل متفاوت آن و دولایه بودنش با بقیه پرده‌ها کمی فرق دارد. بهتر است در فواصل زمانی کم مثلا هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار با استفاده از دستمال نخی مرطوب گردوغبار را از سطح پرده پاک کنید. هرگز از دستمال خیس برای تمیز کردن پرده زبرا استفاده نکنید زیرا باعث لکه شدن آن خواهد شد.

تمیز کردن پرده‌های زبرا باعث می‌شود گردوخاک و آلودگی در آنها تجمع پیدا نکند و از بروز حساسیت در افراد جلوگیری می‌کند.

پس از بین بردن گردوغبار می‌توانید از بخارشوی یا با استفاده از محلول آب و شامپو فرش پرده زبرا را به طور کامل تمیز کنید. اگر از بخارشوی استفاده می‌کنید آن را از بالا به پایین روی پرده بکشید. بخارشوی را با فاصله از پرده بگیرید تا از خیس شدن پرده زبرا جلوگیری کنید.

شستشوی کامل پرده‌های زبرا باید حداقل در هر فصل انجام شود تا از تجمع آلودگی و گردوغبار در آن و همچنین در میان لایه‌ها جلوگیری کند. اما قبل از شستن حتما از جنس پرده‌ها مطمئن شوید. بعضی پرده‌های زبرا قابلیت شستشو با آب را ندارند و در تماس با آب آسیب می‌بینند.

برای شستشوی پرده زبرا در منزل ابتدا پرده را به طور کامل تا پایین بکشید سپس آن را از پایه‌های نگه‌دارنده باز کرده و روی یک سطح صاف قرار دهید. در مرحله بعد با استفاده از جاروبرقی و سر برسی آن گردوغبار را به طور کامل از سطح پرده بگیرید.

سپس پرده را با آب خیس کنید تا مابقی گردوغباری که به بافت پرده نفوذ کرده از آن خارج شود. پس از آن مقداری از یک شوینده ملایم نظیر شامپو فرش را در مقداری آب حل کنید و آن را به کمک یک اسفنج به روی سطح پرده بکشید. کف حاصل پرده را تمیز خواهد کرد. در آخر پرده را با فشار ملایم آب، آبکشی کنید و آن را از جایی آویزان کنید تا آب اضافی آن کاملا خارج شود. حالا پرده مرطوب را در محل خود نصب کنید تا در معرض جریان هوا خشک شود. با این کار از چروک شدن آن جلوگیری می‌کنید.

ممکن است در حمام وان داشته باشید. در این صورت می‌توانید وان حمام را از آب پر کنید و مقداری شوینده داخل آن ریخته و پرده را در آن خیس کنید. سپس با استفاده از اسفنج یا برس نرم پرده را بشویید و آبکشی کنید و پس از خارج شدن آب اضافی آن را نصب کنید.

حتما از شوینده‌های غیر اسیدی و بدون آنزیم برای شستن پرده زبرا استفاده کنید زیرا بافت تور و پارچه این نوع پرده بسیار حساس است و اگر شوینده قوی برای شستن آن استفاده شود به بافت آن آسیب می‌رساند و جلوه اولیه‌اش را از دست خواهد داد.  

قالیشویی بانو...
ما را در سایت قالیشویی بانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi ghalishooiebanoo بازدید : 77 تاريخ : شنبه 28 دی 1398 ساعت: 16:52

شستشوی مبلمان با بخارشوی

مبلمان هر خانه‌ای پس از مدتی استفاده و در اثر رفت‌وآمد یا ریختن مواد غذایی روی آن کثیف و لک می‌شود. برای اطمینان خاطر می‌توان شستشوی مبل را به خدمات مبل‌شویی سپرد تا آسیبی به آن نرسد اما اگر تصمیم گرفتید مبلمان خود در منزل تمیز کنید راه‌های خانگی مطمئنی برای این کار وجود دارد. شستشوی مبلمان با بخارشوی یکی از بهترین راه‌هاست.

اگر می‌خواهید مبلمان شما زود کثیف نشود هفته‌ای یک‌بار سطح آن را جاروبرقی بکشید تا گردوغبار به بافت پارچه نفوذ نکند و به مرور زمان باعث کثیف شدن مبلمان نشود. اما برای تمیز کردن مبلمان در منزل بهتر است ماهی یک‌بار از دستگاه بخارشوی استفاده کنید تا کثیفی و لکه‌ها را از روی سطح مبلمان تمیز کنید و از کهنه شدن لکه‌ها جلوگیری کنید.

مراحل شستشوی مبلمان با بخارشوی

ابتدا سطح مبلمان را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید. گوشه‌ها و درزهای مبل را با استفاده از سری مخصوص به خوبی جارو بکشید تا گردوغبار و ذرات ریز آشغال یا موی حیوانات به طور کامل تمیز شود. اگر این آلودگی‌ها از روی مبلمان پاک نشود استفاده از بخارشوی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

پس از جاروی سطح مبلمان، لکه‌های موجود را بررسی کنید و با استفاده از پاک‌کننده مناسب لکه را تمیز کنید. برای آگاهی از نحوه تمیز کردن لکه‌های مختلف مقاله «نکات کلیدی برای تمیز کردن مبلمان در منزل»را بخوانید.

قبل از استفاده از بخارشوی اطلاعات برچسب مبلتان را بررسی کنید تا روش تمیز کردن مناسبی را برای مبلمان خود انتخاب کنید. برای مثال اگر بر روی برچسب مبلمان X آمده است نشان می‌دهد آب به پارچه مبلمان آسیب می‌زند و نباید از بخارشوی برای تمیز کردن آن استفاده کرد.

 آماده کردن دستگاه بخارشوی

آب و پاک‌کننده مناسب را داخل محفظه دستگاه بخارشوی بریزید. ممکن است تنها با آب و بدون مواد شوینده کار کنید. این مرحله را طبق دستورالعملی که برای دستگاه بخارشوی شما در نظر گرفته شده انجام دهید. هیچ‌وقت آب را به اندازه ظرفیت کامل دستگاه پر نکنید. همچنین از سری مناسب برای شستشوی مبل استفاده کنید تا به پارچه مبلمان آسیب نرسد.

اگر مبلمان شما دارای کوسن یا بالشت‌های جداشدنی است ابتدا آنها را تمیز کنید و اجازه دهید خشک شوند. سپس بدنه مبلمان را با استفاده از بخارشوی تمیز کنید. اگر جایی از آن دارای لکه است یا آلودگی در آن نفوذ کرده چندبار این کار را تکرار کنید تا کاملا تمیز شود. اما مواظب باشید آب زیاد به داخل پارچه مبلمان نفوذ نکند.

پس از اینکه همه جای مبلمان را با استفاده از بخارشوی تمیز کردید اجازه دهید به طور کامل خشک شود و در این فاصله از آن استفاده نکنید. با استفاده از پنکه، سشوار یا باز کردن پنجره و قرار دادن مبلمان در معرض جریان هوا می‌توان فرآیند خشک شدن مبلمان را تسریع کرد.

اگر پس از خشک شدن مبلمان متوجه شدید لکه‌هایی روی سطح مبلمان وجود دارد با استفاده از چند روش می‌توانید آن‌ها را تمیز کنید.

صابون یکی از بهترین شوینده‌ها برای پاک کردن لکه از روی پارچه مبلمان است. صابون را در مقداری آب قرار دهید و کف حاصل از آن را با استفاده از اسفنج روی لکه بکشید تا تمیز شود. سپس یک دستمال نرم و مرطوب را روی محل لکه بکشید تا ردی از صابون باقی نماند.

برای تمیز کردن لکه چربی می‌توانید پارچه‌ای را به سرکه سفید یا سرکه سیب آغشته کرده و آن را به آرامی روی لکه بکشید تا چربی حل شود و از روی پارچه مبلمان پاک شود.

اگر محلول‌های خانگی در تمیز کردن لکه‌ها موثر نبودند از لکه‌بر استفاده کنید اما قبل از استفاده از آن مقداری از لکه‌بر را روی قسمتی از مبلمان که در معرض دید نیست امتحان کنید تا مطمئن شوید که به پارچه مبلمان آسیبی وارد نمی‌کند.

با این حال ممکن است شستشوی مبلمان با بخارشوی در منزل شما را دچار مشکل کند. بهتر است برای این کار از خدمات مبل‌شویی در محل استفاده کنید تا مبلتان مانند روز اول شود!   

قالیشویی بانو...
ما را در سایت قالیشویی بانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi ghalishooiebanoo بازدید : 73 تاريخ : چهارشنبه 25 دی 1398 ساعت: 14:14

تمیز کردن انواع لکه ها از روی فرش

فرش یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی منزل است که تاثیر زیادی در زیبایی فضا دارد. فرش نیز پس از مدتی و در اثر رفت‌وآمد کثیف می‌شود. اگر زمانی که لکه روی فرش ایجاد می‌شود فورا آن را تمیز کنید نیاز به شستشوی فرش به طور کامل نیست. در این مقاله راه‌هایی برای تمیز کردن انواع لکه ها از روی فرش ارائه می‌شود تا بتوانید عمر مفید فرش خود را افزایش دهید.

تمیز کردن لکه چربی و روغن

یکی از لکه‌های رایجی که معمولا روی فرش ایجاد می‌شود لکه روغن و چربی است. زمانی که مهمان دارید و سفره را روی فرش انداخته‌اید ممکن است ظرف غذا از دست افراد بیفتد و لکه روغن روی فرش ایجاد شود. لکه‌های چربی و روغن سرسخت هستند و تمیز کردن آنها زحمت بیشتری می‌طلبد.

نکته مهم درباره لکه چربی و روغن این است که باید فورا تمیز شود در غیر این صورت لکه کهنه شده و تمیز کردن آن سخت‌تر خواهد بود.

برای پاک کردن لکه چربی ابتدا یک دستمال یا حوله کاغذی را روی لکه قرار دهید تا روغن اضافی را به خودش جذب کند. در این مرحله دقت کنید لکه پخش نشود. سپس مقداری مایع ظرف‌شویی را در کمی آب گرم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را با کمک یک اسفنج یا یک مسواک روی لکه بمالید تا پاک شود. اگر لکه سرسخت باشد شاید نیاز باشد چند بار این عمل را تکرار کنید.

پراکسید هیدروژن یکی از موادی است که برای تمیز کردن لکه چربی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کافی است یک قاشق غذاخوری از پراکسید هیدروژن را در یک لیتر آب گرم مخلوط کنید و با استفاده از ترکیب حاصل لکه‌های چربی را تمیز کنید. در پاک کردن لکه با این روش باید سرعت عمل داشته باشید و فورا محل لکه را تمیز کنید تا مواد شیمیایی به فرش آسیب نزند.

با استفاده از سرکه هم می‌توان لکه چربی را تمیز کرد. برای این منظور اسفنج یا پارچه را به سرکه آغشته کنید و سپس آن را روی لکه بکشید تا تمیز شود. ممکن است نیاز باشد پس از استفاده از سرکه، با کف صابون نیز محل لکه را تمیز کنید تا هیچ اثری از آن باقی نماند.

تمیز کردن لکه چای و قهوه

اولین قدم برای تمیز کردن انواع لکه ها از روی فرش، آگاهی از نوع لکه است تا ماده پاک‌کننده متناسب با آن انتخاب شود. برای پاک کردن لکه چای و قهوه، بهتر است به محض ریختن چای یا قهوه روی فرش با کمک یک قاشق آن را از سطح فرش جمع کنید. سپس برای پاک کردن اثر لکه می‌توانید از موادی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود مانند سرکه، نمک یا ماست استفاده کنید.

ممکن است استفاده از مواد طبیعی نتیجه مطلوبی نداشته باشد و همچنان رد لکه روی فرش باقی بماند. بنابراین کمی شامپوی فرش را در مقداری آب مخلوط کنید و کف حاصل را به کمک یک اسفنج یا پارچه روی لکه بکشید تا کاملا تمیز شود.

تمیز کردن لکه نوشابه

برای تمیز کردن لکه نوشابه ابتدا مانند لکه چای و قهوه، با استفاده از یک قاشق، نوشابه را از سطح فرش جمع کنید. سپس کمی مایع ظرف‌شویی را در مقداری آب مخلوط کنید و کف حاصل را با استفاده از اسفنج روی لکه بکشید تا کاملا تمیز شود.

اگر لکه نوشابه روی فرش خشک شده بود ابتدا یک دستمال نم‌دار را روی لکه قرار دهید تا مرطوب شود سپس به کمک محلول شوینده آن را پاک کنید.

تمیز کردن لکه خون

هر چه سریع‌تر برای پاک کردن لکه خون اقدام کنید نتیجه بهتری خواهد داشت. ابتدا یک پارچه تمیز نخی را روی لکه خون تازه قرار دهید تا خون را به خود جذب کند. سپس محل لکه را با استفاده از کف صابون یا کف مایع ظرف‌شویی تمیز کنید.

با تمیز کردن به‌موقع لکه‌ها فرش شما دیرتر به شست‌وشو نیاز پیدا خواهد کرد، در نتیجه عمر مفید آن افزایش پیدا می‌کند.

قالیشویی بانو...
ما را در سایت قالیشویی بانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi ghalishooiebanoo بازدید : 79 تاريخ : شنبه 21 دی 1398 ساعت: 13:38